Tuesday, December 23, 2008

حضرات ! دموکراسی پلمپ شدنی نیست

مطلبی که در ادامه آمده ازمیان پیامها(ایمیلها) ارسالی انتخاب شده.نویسنده به بهانه پلمپ دفتر کانون مدافعان حقوق بشر،نگاهی هرچند کوتاه به وضعیت کنونی جامعه ایرانی تحت سلطه مذهبیون اقتدار گرا انداخته است
هواداران جبهه ی دمکراتیک ایران - استان تهران
------------------------------------------------------------------------------------------------
حضرات ! دموکراسی پلمپ شدنی نیست
دفتر کانون مدافعان حقوق بشر پلمپ شد ؛ اما ، این بمعنای پلمپ فریاد دموکراسی خواهی ایران نیست و اشتباه اقتدارگرایان همین جاست . آیا با زندانی شدن وبلاگ نویسان ، وبلاگ نویسی پلمپ شد؟! مگر نه اینکه با بستن دهها نشریه و روزنامه ، همه در خیابان به نشریات زبانی تبدیل شدند !
اقتدار هر چه توانسته کرده تا صدای تفاوت ها را در ایران سرکوب کند . همین بس که از حضور در میان دانشگاه بر خود می لرزند و مگر نه اینکه با 18 تیر قرار بود دانشگاه سرکوب شود و چه شده که پس از یکدهه از روبرو شدن با دانشجو ابا دارند ؟
دوست وبلاگ نویسی چه خوب نوشته بود و پاسخ جنتی را با چه زبان عامیانه و قابل فهمی داده بود : " سوال اینست که اگر پرتاب لنگه کفش توسط یک خبرنگار عراقی را به انتفاضه تشبیه می کنیم، آتش زدن عکس احمدی نژاد در دانشگاه پلی تکنیک را (که اصولا در فرهنگ ما معنای خوبی ندارد) نیز باید آغاز یک انتفاضه دانست و آنرا برسمیت شناخت یا باید از کنار وقایع دانشگاه پلی تکنیک و سایر موارد مشابه آن به سادگی گذشت؟ "
آری دموکراسی خواهی در ایران ادامه دارد و گرچه برخی از هوادارانش با محدودیت همراه می شوند ؛ اما ، در نهایت این اقتدار است که باید طعم تلخ شکست را بچشد . این صداهای متفاوت هر چه بیشتر شنیده می شود و پذیرفته رسیدن به آینده بهتر با سادگی و آرامش نیست . باید شنید که انجمن صنفی تهدید شود ، باید شنید شهروند تعطیل گردد ، باید شنید نه تنها مراکز مدنی تعطیل می شوند حتی انسان ها نیز جفا ببینند .
جامعه ایران فراوان از این تهدیدها و فشارها را در کوله بار خود دارد ؛ اما ، چرا پس از سال ها باز فشار تعطیل نمی شود و مگر نه اینکه نشانه آنست دموکراسی خواهی تعطیل بردار نیست ! رویش ناگزیر جوانه ها را چه کنند ؟ مگر تمام شدنی است ؟! خستگی بر بازوان اقتدار تماشایی است . بیچاره چه کند؟ جلوی کدام را بگیرد ؟ موزیک پاپ ، ماهواره ، شادی پسران و دختران ، ، جک های دولتی ، کمپین ها و و و ... تمام ناشدنی است .
توانی نمانده . رمق در انتهاست . طرح ها همه شکست خورده . چند نفر را به سیاه چالی کشاند که بازتولیدش پایان نیافتنی است . دیوارش کوتاه شده و این نتیجه عبرت نیاموختن از دیگران است

No comments: