Tuesday, December 2, 2008

درخواست انجمن زندانیان سیاسی وچندخبردرمورد دانشجویان زندانی

چناچه در بیانیه های پیشین به اگاهی رسید ،دولت اسلامی حاکم بر ایران ،۴ دانشجوی دانشگاه علامه را به جای کلاس درس راهی زندان کرد.این دانشجویان عزیز مجبور شدند برای رسیدن به خواست قانونی خود،مبنی بر ثبت نام در دانشگاه و اعلام اعتراض،دست به اعتصاب غذا بزنند.اخبار رسیده حاکی از این است که شرایط جسمی این عزیزان وخیم است. به همین دلیل انجمن زندانیان سیاسی همگام با سازمان حقوق بشر کردستان از این عزیزان می خواهد تا دست از اعتصاب غذا بردارند و خواسته های خود را به روش های دیگر پیگیری کنند. از سایر نهاد ها و شخصیت های حقوق بشری نیز دعوت می کنیم تا همین خواسته را تکرار کنند و این دانشجویان را ترغیب نمایند تا دست از اعتصاب بکشند. انجمن زندانیان سیاسی
بنا به گزارش های رسیده چهار دانشجوی زندانی صبح امروز به دادگاه انقلاب انتقال یافتند. ممکن است رژیم مجبور شود در استانه ی ۱۶ اذر این چهار اذر اهورایی را ازاد کند. در این صورت باید به انها تضمین بدهد که در ترم جدید از انان برای شرکت در کلاس درس ثبت نام می کند.از دیگر سو ابوالفضل جهاندار به بهداری اوین منتقل شد. بهداری اوین به جهاندار اعلام کرد برای جراحی کمر دردش می بایست خانواده ی او مبلغ لازم را به حساب بیمارستانی که انها تعیین می کنند بریزد تا او را به انجا اعزام نمایند.جهاندار که از درد شدید کمر رنج می برد در پاسخ به انها گفت که کمر من در ۲۰۹ به این وضع مبتلا شده و زندان باید پاسخگو باشد. زندان نیز می گوید که ۲۰۹ به ما ارتباطی ندارد.همچنین سعید درخشندی یکی دیگر از زندانیان سیاسی که به جرم عقیده به ۳ سال حبس محکوم شده و حدود ۲۹ ماه از دوران حبس خود را بدون مرخصی گذرانده است از شرایط جسمی نامطلوبی برخوردار است و روز گذشته به بهداری اوین مراجعه کرد. سعید درخشندی به شدت از نحوه ی رسیدگی اوین به زندانیان بیمار ناراضی است.او خواهان رسیدگی مجامع بین المللی به شرایط نامناسب زندانیان در زندان اوین می باشد.

نامه سعید فیض الله زاده به وزیر علوم و اعلام اعتصاب غذا
هر چند دانشجویان بازداشتی از روز بازداشت خود مورخه ۵/۹/۸۷ دست به اعتصاب غذا زده اند اما به دلیل درخواست ریاست بند ۳۵۰ از یکی از دانشجویان زندانی به نام آقای سعید فیض الله زاده مبنی بر اعلام رسمی اعتصاب غذا وی نامه ذیل را آماده و در اختیار مسئولان زندان و همچنین این مجموعه قرار داد:
جناب دکتر زاهدی، وزیر علوم
با سلام ،
من سعید فیض الله زاده دانشجوی رشته فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی هستم و این نامه را از بازداشتگاه اوین برای شما مینویسم.
قطعاً از آنچه بر ما گذشت استحضار دارید . اما بگذارید دردنامه خود را دوباره برایتان بگویم ، من و سه دانشجوی دیگر دانشگاه علامه در پی تحمل دو سال محرومیت از تحصیل و ممنوعیت از ورود به دانشگاه از حاج آقای شریعتی رئیس دانشگاه علامه برگه ای را طلب کردیم که اعلام کند ثبت نام ما در بهمن ۱۳۸۷ بلامانع است . ایشان هم دهها اتهام بی اساس کذب بر ما وارد کرد و حالا اینجائیم که می بینید.
ما بارها شما را از آنچه که در دانشگاه علامه اتفاق می افتد مطلع کردیم و جوابی نشنیدیم و حالا که کارد به استخوانم رسیده اعلام میکنم که از این تاریخ دوشنبه ۱۱/۹/۸۷ تا رسیدن به حق مسلم خود ، ثبت نام بی قید و شرط در دانشگاه اعتصاب غذای خود را به شما اعلام و مسئولین مربوطه اعلام می نمایم. باشد که این موضوع وجدان خوابیده شما را بیدار کند.
دانشجوی زندانی / سعید فیض الله
بند ۳۵۰ زندان اوین

فشار بر دانشجویان زندانی دانشگاه علامه ادامه دارد
چهار دانشجوی متحصن دانشگاه علامه به نامهای مهدیه گلرو ، سعید فیض الله زاده , مجید دری و صادق شجاعی که در تاریخ ۵ آذرماه ۸۷ بازداشت و هم اکنون در بندهای عمومی زندان اوین به سر می برند ، در اعتراض به تضییع حقوق قانونی و انسانی خود از زمان بازداشت اقدام به اعتصاب غذا نموده اند.
به گفته همسر خانم گلرو ایشان بعلت وخامت وضعیت جسمی در طی دو روز متوالی دو بار به بهداری زندان منتقل گردیدند و در آخرین مرتبه بعلت امتناع از مراجعه به بهداری ، مسئولان زندان اقدام به بیهوش نمودن ایشان نموده اند.
همچنین آقای سعید فیض الله زاده که هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوین به سر می برد ، روز شنبه از سوی ریاست بد سابقه بند مذکور به نام “بزرگ نیا” فراخوانده شد و از وی خواسته شد تا برای داشتن اجازه ملاقات حضوری با خانواده در نمازهای جماعت و بیگاریهای این بند شرکت داشته باشد که آقای فیض الله زاده بعلت رد این موضوع از ملاقات حضوری با خانواده محروم گردید.
صادق شجاعی دیگر دانشجوی بازداشتی که در اندرزگاه ۷ زندان اوین به سر می برد ، روز گذشته از سوی مدیریت داخلی این زندان به نام “یاری” احضار گردید و از ایشان خواسته شد تا به اعتصاب غذای خود پایان دهد که در پاسخ آقای شجاعی با این بیان که عمل اعتصاب غذا یک تصمیم جمعی بوده است و هر گونه بازنگری در آن منوط به ملاقات با سایر دانشجویان اعتصابی می باشد خواهان ملاقات سایر دانشجویان بازداشتی گردید که با درخواست وی موافقت نشد ، شایان ذکر است پس از امتناع آقای شجاعی از شکستن اعتصاب غذا نامبرده به اتاقی پر جمعیت در سالن ۴ که مختص زندانیان متادونی و معتادین مواد مخدر اندرزگاه مذکور می باشد تبعید شد.
مجید دری در اندرزگاه ۸ زندان اوین نیز همچون سایر داشنجویان دچار عوارض امتناع از غذا خوردن همچون سرگیجه و ضعف شدید جسمی گردیده است.
تنها خواست این دانشجویان که برای احقاق آن دست به تحصن مسالمت آمیز زده بودند احقاق حق قانونی تحصیل خود می باشد.
لازم به ذکر است معاونت امنیت استان تهران در ملاقات با دانشجویان بازداشتی آزادی آنان را منوط به تعهد مبنی بر عدم حضور در دانشگاه نموده بود که بعلت عدم پذیرفتن این تعهد از سوی دانشجویان بازداشت آنان تدام یافته است.
فعالان حقوق بشر در ایران

No comments: