Friday, January 11, 2008

حکمی که برای مهندس طبرزدی صادر شد

لازم بود در مورد خبر دیدار با خانواده مهندس طبرزدی وسخنان حاظرین در جلسه که تمامی آنان بویژه دکتر امامی بر ناعادلانه بودن این حکم وسایر احکام فعالین سیاسی تاکید داشتند ،حکم صادره از سوی شعبه 26 بریاست قاضی حداد را برای آگاهی عموم دراینجا بیاوریم .هرچند این حکم درهمان موقع،ازسوی یاران مهندس طبرزدی به صورت گسترده در سایتهای اینترنتی منتشر شد . شایان ذکر است با اعتراض وکیل مدافع مهندس طبرزدی در دادگاه تجدید نظر، زندان مهندس طبرزدی به 7سال ومدت محرومیت از فعالیت اجتماعی به 10 سال تبدیل گردید که با توجه به ایام بازداشت، زمان زندان ایشان در مرداد 1386به پایان رسیده ونگه داشتن ایشان در زندان حتی مخالف احکام و قوانین جمهوری اسلامی هم می باشد

-------------------------------------------------------------------------------------

تاریخ 17/6/1383 شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامی تهران در وقت مقرر به تصدی امضاء کننده ذیل
تشکیل است. پرونده های کلاسه 78/745/ط-د و 81/6299 اتهامی آقای حشمت الله طبرزدی، فرزند فضل الله دائر به اقدام علیه امنیت کشور تحت نظر است.


گردش کار

حسب محتویات پرونده متهم فوق الذکر با تشکیل گروهی به نام اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان و دانش آموختگان به همراه تنی چند از دوستان خود از جمله جواد امامی – پرویز سفری و محمد سلامتی و رهبری این گروه اقدام به تهیه نشریه ای به نام پیام دانشجو نموده و با نزدیک شدن به بعضی از مسئولین و کسب اطلاعات در روزنامه خود مطالبی را علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مسئولین می نویسد و کم کم پس از چند سال ماهیت خود را که همانا عناد با نظام جمهوری اسلامی ایران است روشن ساخته و نهایتا ً گروهی تحت رهبری نامبرده که از جوانانی پرشور و ماجراجو تشکیل شده بود در تیرماه سال 1378 جریانات دانشگاهها و درگیری هایی تا روز 23 تیر ماه را به وجود آورده و باعث خسارات فراوان مادی و معنوی می گردند. در آن سال رسانه های گروهی ضد انقلاب و دشمنان این نظام که منتظر فرصت چنان وصفی بودند، آنچه خواستند علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مسئولین آن تاختند و آخر الامر ملت بزرگ ایران با راهپیمایی تاریخی خود جلوی توطئه شوم این گروه و سایر جیره خواران امپریالیسم جهانی را گرفتند.
متهم پس از آزادی از زندان دست از توطئه و اقدام علیه امنیت کشور بر نداشته، ضمناً مصاحبه با رادیوهای بیگانه و نیز تبلیغات فراوان و وسیع علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم و گروههای مختلف و نیز اعضاء گروهک خود را تشویق به تجمع و درگیری می نماید. در نامه های خود که به مسئولین از جمله مقام معظم رهبری می نویسد مستقیماً به معظم له توهین نموده و در مقاله ای تحت عنوان آیا علی شکنجه گاه داشت؟ آنچه توانسته است به ایشان توهین نموده است و در این اثنا نیز ضمن مصاحبه با رادیوهای بیگانه آنچه در توان داشته است در جهت بر خورد با مسئولین نظام به کار گرفته است. وی در سال 1379 نیز اقدام به تجمع غیر قانونی نموده که منجر به درگیری های خیابانی میگردد. همچنین در تیر ماه سال 1380 اقدام به تجمع غیر قانونی نموده که دستگیر میگردد تا از اقدامات غیر قانونی دست بردارد و به همین دلیل با قرار تأمین مناسب آزاد می شود که پس از مدتی مجدداً شروع به پخش اعلامیه و اطلاعیه علیه نظام نموده و دعوت به تجمع برای تیر ماه سال 1381 می نماید که مجدداً توسط اداره اطلاعات قرارگاه ثامن الائمه سپاه دستگیر و به شعبه سوم دادگاه پرونده ای ارسال و به لحاظ وجود سابقه پرونده اخیر الذکر نیز به این شعبه ارجاع می گردد و پس از بازداشت قرار وثیقه در مواردی صادر که نامبرده به خاطر عجز از تودیع آن نگردیده و در بازداشت می ماند ولی سه مرحله برای محاکمه احضار که حاضر به حضور در دادگاه نگردیده و اعلام می دارد که حاضر نیست در این دادگاههای رژیم حاضر شود. نامبرده دو وکیل به نام آقای سفری و بهمنش معرفی که پس از فوت مرحوم سفری، نامبرده شخص دیگری به نام بهرامیان را جهت وکیل مدافع خود معرفی که آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات وی با حضور دو وکیل در تاریخ 7/6/1383 تشکیل که متهم علی رغم احضار از زندان حاضر به حضور در دادگاه نشده و دادگاه با حضور وکلای متهم، تشکیل جلسه دادگاه می دهد که آقای بهمنش، وکیل مدافع وی به دفاع از اتهامات نامبرده پرداخته و ضمن اعلام اینکه هیچیک از اتهامات متهم جرم نیست، تقاضای برائت نامبرده را می نماید. وکیل مدافع دوم ضمن ایرادات شکلی از جمله بحث صلاحیت و ............ دادگاه بدوی تقاضای 10 روز مهلت جهت مطالعه پرونده و ارسال لایحه دفاعیه می نماید که دادگاه به این امر موافقت نموده و علی رغم مطالعه پرونده های متهم توسط وکیل اخیر الذکر نامبرده لایحه دفاعیه تقدیم دادگاه ننموده است. متهم از ابتدای بازداشت تا کنون دست از عناد با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر نداشته و از داخل زندان ضمن ارسال نامه هایی توانسته کما کان به ضدیت خود به نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه دهد و اخیراً نامه ای تحت عنوان دفاع در چند صفحه به بیرون از زندان ارسال داشته که در اکثر سایت های خبری و رسانه های گروهی ضد انقلاب ملاحظه شده است. علی ایحال با توجه به مطالب معنونه و نیز گزارش های مفصل وزارت اطلاعات و اقدامات مستمر وی و اظهارات وی و اطلاعیه ها و اعلامیه های منتشره از سوی نامبرده، دادگاه ختم رسیدگی را اعلام و به شرح آتی مبادرت به صدور رأی می نماید.




رأی دادگاه

در خصوص اتهام آقای حشمت الله طبرزدی، فرزند فضل الله دائر به اقدام علیه امنیت کشور با تشکیل و تأسیس گروه اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان و دانش آموختگان و گروههای غیر قانونی منشعب از آن و نیز تشکیل و تأسیس گروههای غیر قانونی موسوم به جبهه دمکراتیک ایران که یک گروه کاملاً اسکولار می باشد و انجام اقدامات فراوان علیه امنیت کشور با اعلام تجمعات غیر قانونی و درگیری با مأمورین و مردم و همچنین 1- ایراد خسارات فراوان مادی و معنوی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران. 2- توهین به مقام معظم رهبری در دفعات متعدد و از طریق مطالب کذب علیه معظم له. 3- تبلیغ علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به کرات و به نفع گروه های مخالف نظام با ایراد سخنرانی علیه نظام و مسئولین و مصاحبه با رادیوها و رسانه های بیگانه و ضد انقلاب از سال 1376 تا کنون حتی از درون زندان. 4- تشویش اذهان عمومی با بیان مطالب کذب و غیر واقعی با توجه به محتویات پرونده اعم از گزارش مفصل و تحقیقات کامل وزارت اطلاعات در سال 1378 از ایشان و بعد از آن و نیز تحقیقات انجام شده توسط دادگاه و اقدامات مکرر نامبرده و گروه تحت مسئول وی علیه امنیت کشور در سال های 1376 تا کنون و ادامه این فعالیتها توسط متهم و با عنایت به مطالب و اظهارات متهم در جلسات مختلف تحقیق در وزارت و سپاه و دادگاه و با توجه به مدافعات وکیل مدافع ایشان بزه های یاد شده در مورد متهم محرز بوده، لذا دادگاه با رعایت ماده 47 قانون مجازات اسلامی و مستندأ به ماده 498 قانون مجازات اسلامی متهم را به جهت تشکیل گروه اتحادیه و جبهه دمکراتیک و سایر گروههای منشعب که تنها با هدف برهم زدن امنیت کشور طراحی گردیده به ده سال حبس تعزیری و به جهت تبلیغ علیه نظام به استناد ماده 500 قانون یاد شده به یک سال حبس تعزیری و نیز به جهت توهین به مقام معظم رهبری به دفعات مکرر به استناد ماده 514 قانون یاد شده به دو سال حبس تعزیری و نیز به جهت تشویش اذهان عمومی به یک سال حبس تعزیری به استناد ماده 698 قانون مجازات اسلامی محکوم می نماید و مقرر می دارد نامبرده مستند به ماده 19 قانون مجازات اسلامی از کلیه حقوق اجتماعی خود به مدت دو سال محروم گردد.ضمناً با توجه به وضعیت متهم نامبرده مدت محکومیت خود را در یکی از شهر های جنوب کشور سیر می نماید. بدیهی است مدت ایام بازداشت قبلی از کل محکومیت متهم محاسبه و کسر خواهد شد. رأی صادره حضوری و ظرف مهلت مقرر در قانون قابل اعتراض در دادگاههای تجدید نظر خواهد بود.


در زیر این دست خط مهندس طبرزدی به چشم می خورد که می گوید:

این حکم ظالمانه و فله ای به من ابلاغ نشد. اما در نظر دارم دفاعیه ی خود را در معرض داوری افکار عمومی قرار بدهم. امید است در روزهای آینده، این دفاعیات آماده شود.


حشمت الله طبرزدی
دبیر کل جبهه دمکراتیک ایران
سوم/بهمن ماه/هشتادوسه
ایران/ تهران/ زندان اوین

No comments: