Saturday, January 26, 2008

ادامه تجمع دركوي دانشگاه تهران

گزارش تجمع امشب كوي دانشگاه تهران :

ششم/بهمن/1386
تجمع اعتراض آميز صنفي دانشجويان ساكن كوي دانشگاه تهران امشب راس ساعت 7 بعد از ظهر آغاز شد . دانشجويان معترض بعد از راهپيمايي در داخل كوي دانشگاه تهران و خواندن سرود يار دبستاني به سمت در فرعي كوي دانشگاه حركت كردند . تعداد دانشجويان در اين لحظه علي رغم سردي هوا و باريدن برف حداقل 2000 نفر برآورد مي شود . دانشجويان بعد از رسيدن به درب فرعي كوي دانشگاه با شكستن در وارد خيابان امير اباد كه مملو از نيروهاي ضد شورش و نيروهاي پليس امنيت قراراگاه ثارالله سپاه پاسداران بود شدند . و در خيابان تحصن كردند . در گيري خاصي ميان دانشجويان و نيروهاي پليس امنيت بوجود نمي ايد تنها دو طرف به سمت يكديگر به سنگ پراكني مي پردازند . نيروهاي امنيتي مي كوشند تلاش كنند كه جلوي هرگونه حركت احساسي دانشجويان گرفته شود . كه بايد از اين حركت آنان استقبال كرد .
دانشجويان اعلام مي كنند كه خواسته ها و مطالبات انها صرفا صنفي است و كاري با درگيري هاي درون حاكميت ايران ندارند .
فرهادي مسئول كوي دانشگاه در جمع دانشجويان حاضر مي شود و با دادن وعده هايي خواهان بازگشت انان به داخل كوي مي شوند كه دانشجويان با شعار دروغگو خواهان استعفاي وي مي شوند .
تحصن دانشجويان معترض علي رغم سردي هوا تا ساعت 10 ادامه پيدا مي كند و در اين لحظه دانشجويان با اعلام مطالبات خود اعلام مي كنند كه اين تجمع تا برآورده شدن مطالبات هر شب از ساعت 7 تا 10 شب ادامه خواهد يافت . مطالبات دانشجويان بدين شرح است :‌
1. تهيه ي منشورحقوق صنفي دانشجويان
2. بهبود وضعيت رفاهي كوي دانشگاه تهران
3. بهبود غذاي كوي
4. برقراري مجدد سرويس هاي اياب و ذهاب دانشجويان از خوابگاه به دانشگاه و بر عكس كه از اول امسال همراه با تفكيك اين سرويس ها به سرويس دختران و پسران زمان آن نيز محدود شده بود . دانشجويان خواهان كار اين سرويس ها از ساعت 7 صبح تا 7 بعد از ظهر براي پسران و تا 10 شب براي دختران شدند
5. آزادي دانشجويان سياسي دربند
6. توقف احضار فعالين دانشجويي سياسي و صنفي به كميته هاي انضباطي

در اين تجمع عده اي سعي داشتند تا با استفاده از فرصت تجمع را به سمت خواسته هايي مثل عدم رد صلاحيت كانديداهاي اصلاح طلب سوق دهند كه موفق نشدند .
در حاشيه تجمع تعدادي از دانشجويان نيز براي زمان كمي بازداشت شدند و از آنها خواسته شد كه فردا به پليس امنيت مراجعه كنند

No comments: