Tuesday, December 25, 2007

احمدی نژاد به تربیت مدرس هم نرفت

خبرنامه امیرکبیر: در حالی که طی یک هفته گذشته خبرگزاری ها، روزنامه ها و رسانه های مختلفی خبر از حضور محمود احمدی نژاد در روز سه شنبه در دانشگاه تربیت مدرس می دادند، احمدی نژاد به شکل غیرمنتظره ای بار دیگر به دانشگاه نرفت.



به گزارش خبرنامه امیرکبیر احمدی نژاد قرار بود در مراسم ششمین جشنواره دانشجویان بسیجی در دانشگاه تربیت مدرس شرکت کند. دفتر ریاست جمهوری تا این لحظه هیچ گونه توضیحی درباره عدم حضور او نداده است.



در این مراسم که با شرکت وزیر علوم، رئیس دانشگاه آزاد و مسئولین دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، زمانی که نوبت به سخنرانی عبدالله جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، رسید تمام مقامات دولتی حاضر در سالن، مسئولین دانشگاه تربیت مدرس و ۵۰ دانشجوی بسیجی محل را ترک کردند.



هفته گذشته غلامحسین الهام، سخنگوی دولت، به دانشگاه تربیت مدرس رفت ولی استقبال چندانی از وی به عمل نیامد و در نهایت پس از یک برنامه یک ساعته کم رونق از دانشگاه تربیت مدرس رفت. طی دو سال گذشته همواره پیش حضور احمدی نژاد در یکی از دانشگاه های ایران، الهام سخنگوی دولت به فاصله زمانی یک هفته پیش از حضور احمدی نژاد، به آن دانشگاه رفته تا فضای آن را برای حضور رئیس جمهوری مورد ارزیابی قرار دهد.



احمدی نژاد برای دومین بار طی ماه های گذشته برنامه زمان بندی شده اش را برای حضور در دانشگاه لغو کرد. اوایل مهرماه سال جاری محمود احمدی نژاد برنامه حضورش در دانشگاه تهران را ناگهان لغو کرده بود. آن زمان دفتر تحکیم وحدت با ارسال نامه سرگشاده ای به رئیس جمهور انتقادات خود را از وی مطرح و خواستار پاسخگویی احمدی نژاد به سوالات شده بود.



پس از انتشار خبر حضور رئیس جمهور در دانشگاه تربیت مدرس نیز انجمن اسلامی این دانشگاه نامه سرگشاده ای خطاب به احمدی نژاد منتشر کرد. در این نامه ضمن اعتراض به نحوه برخورد دولت نهم با دانشجویان، عملکرد اقتصادی دولت را نیز به نقد کشیده بود.



در مراسم برگزار شده سخنان جاسبی، رئیس دانشگاه آزاد، با اعتراض شدید چند تن از بسیجیان حاضر در جلسه مواجه شد که این اعتراضات با سکوت جاسبی همراه بود.

No comments: