Wednesday, December 26, 2007

نامه‌ی سرگشاده ی کمیته‌ی آزادی حشمت الله طبررزدی به دبیر کل سازمان ملل




آقای بان کی مون

احتراما به اطلاع می‌رسانیم که آقای حشمت الله طبرزدی روزنامه نگار و فعال حقوق بشر مجددا از سوی دستگاه انتظامی جمهوری اسلامی دستگیر شده است. بازداشت ایشان و سایر فعالین حقوق مدنی و سیاسی در ایران زنگ خطری در زمینه افزایش نقض روز افزون حقوق شهروندی و مدنی فعالین سیاسی در ایران است.
آقای حشمت الله طبرزدی، روزنامه نگار و فعال سیاسی مخالف جمهوری اسلامی با نوشتن مقاله‌ای تحت عنوان “علی شکنجه‌گاه نداشت” در سال ۱۳۷۶ (ده سال پیش) دستگیر و ابتدا به ۱۴ سال زندان محکوم شد. اما با اعتراض وکیل مدافع ایشان، علی اکبر بهمنش، پرونده ایشان به دادگاه تجدید نظر ارجاع گردید. در دادگاه تجدید نظر از سوی شعبه هفتم دیوان عالی کشور جمهوری اسلامی حکم صادره از سوی دادگاه اولیه به ۹ سال زندان محکوم شد. ۵ سال از حکم زندان ایشان به “جرم” تشکیل جبهه دمکراتیک ایران، می‌باشد
حشمت الله طبرزدی بیش از ۶ سال از مدت محکومت خود را در زندان های مختلف جمهوری اسلامی بسر برده است. در این مدت او بيش از ۲ سال را در سلول انفرادی در بازداشگاه‌های مختلف و از جمله بازداشتگاه توحید، ۲۰۹ وزارت اطلاعات، ۵۹ سپاه پاسداران، بند ۲ سپاه و بازداشتگاه ویژه حفاظت اطلاعات ارتش زندانی بوده است.
بنا به گفته وکیل آقای طبرزدی، ایشان پس از ۶ سال زندانی کشیدن و در زمانی که در مرخصی از زندان بسر می‌برد، مجددا دستگیرو روانه زندان شده است. و وکلای ایشان هیچ اطلاعی از چگونگی و شرایط کنونی ایشان ندارند.
ما از شما و تمامی سازمان‌های مدافع حقوق مدنی و شهروندی می‌خواهیم برای پایان دادن به احضارها و دستگیری و ربودن افراد از سوی دستگاه انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی سریعا اقدام کنید. در حال حاضر ده‌ها فعال دانشجویی ، سیاسی ، زنان ، کارگری و نویسنده و روزنامه نگار در زندان های اوین، گوهردشت، قزل حصار و دیزل آباد و زندان های شهرستان ها زندانی هستند. تنها گناهی که این انسان‌ها مرتکب شده اند این است که خواهان آزادی‌های سیاسی بوده‌اند و برای حقوق پایه‌ای شهروندی فعالیت کرده‌اند. اما در کشوری که داشتن دوست پسر و دختر جرم، آرایش زنان جرم است، حجاب اجباری است، خواندن و نوشتن مطلب در حقوق انسان‌ها هم جرم است
ما از شما می‌خواهیم برای آزادی آقای حشمت الله طبرزدی و سایر زندانیان سیاسی که جانشان در خطر است، فورا اقدام کنید. ما نمی‌خواهیم سرنوشت اکبر محمدی و ولی الله فیض مهدوی که جانشان را در زندان‌های جمهوری اسلامی از دست دادند، تکرار شود. ما نمی‌خواهیم مرگ ناگوار دکتر زهرا بنی یعقوب تکرار شود. ما از شما تقاضا می‌کنیم هیاتی را برای آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی به ایران بفرستید. ما از شما می‌خواهیم تا برای آزادی کلیه زندانیان سیاسی، رژیم جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار دهید. رژیم اسلامی فقط تحت یک فشار همه جانبه سیاسی وادار به عقب نشینی خواهد شد.
آقای بان کی مون،
این نامه از طرف کسانی نوشته می‌شود که خود نیز هر لحظه امکان دستگیری‌شان از طرف نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی وجود دارد.
رونوشت : سازمان عفو بین الملل ، دیدبان حقوق بشر و کلیه سازمان‌ها و نهادی های مدافع حقوق بشر

کمیته‌ی آزادی حشمت الله طبررزدی

1 comment:

Anonymous said...

درود بر شما

وبلاگ کانون زنان جامعه ایرانیان متحد با مطلب "زنان در زندانهای جمهوری اسلامی" به روز است.

پاینده باشید