Friday, November 30, 2007

بيانيه دانشجويان آزاديخواه دانشگاه گيلان

دانشجويان آزادي خواه دانشگاه گيلان بدين وسيله اعتراض شديد خود را نسبت به بازداشت دانشجويان دانشگاه امير کبير و دانشجويان پلي تکنيک و ربوده شدن يکي از دانشجويان دانشگاه مازندران و همچنين برخورد خجالت آور مسئولين مهرورز با ساير دانشجويان دانشگاه هاي کشور تهران، شاهرود، اهواز، گيلان، قزوين و ... اعلام مي دارد.
و قويا خواستار آزاد شدن بي قيد وشرط دانشجويان در بند و بازگشت حق تحصيل به ايشان است، و حمايت همه جانبه ي خود را از تجمعات دانشجويي اعلام مي کند.
و از دولت به اصطاح خودشان مهرورز ميخواهد هر چه سريع تر به اين نا مهرورزي ناعادلانه و قلدرمآبانه خاتمه دهد.
کجا هستند دانشجويان دانشگاه کلمبيا تا ببينند در آن آزاد ترين مملکت دنيا (به فرموده ي آقاي احمدي نژاد) دانشجويان را به دليل مطالبه ي بحق حقوق خود (حتي صنفي) به زندان مي اندازند، اخراج مي کنند، تعليق مي زنند، و حتي مي ربايند؟!!
کجا هستند دانشجويان دانشگاه کلنبيا تا اينجا معني واقعي آزادي را درک کنند؟!! آيا اين آن اسلاميست که بوش را به آن دعوت مي کردند؟!
ما حرفمان اين است، ما نيز به گفته ي دوستانمان در دانشگاه تهران معتقدیم و مي گوييم: که ما دعوا نمي کنيم و قصدمان آرامش است و قصدمان مهرورزيست و خواستاريم که دانشجويان زنداني آزاد شوند و به تحصيل بازگردند.
مگر رهبر انقلاب نفرمودند که دانشجو حق خود را فرياد کند؟! حال از آيت الله خامنه اي مي خواهيم با دخالت در اوضاع به اين ناعدالتي نا مهرورزان، خاتمه دهند.
بي شک با سکوت در برابر اين جنايات، بي عدالتي ها و سرکوب فريادها و حتي زمزمه هاي معترض راه را براي ادامه ي اين جرايم باز مي نماييم. و معتقديم سکوت در برابر اين جرايم يعني حمايت از آن.
در پايان از دانشجويان آزادي خواه تمامي دانشگاه هاي کشور خواستاريم در صورتي که حداکثر تا روز 10 آذر دانشجويان در بند آزاد نشده و به تحصيل باز نگشتند، در اقدامي هماهنگ دست به تحصن و اعتصاب غذا زده و از روز 16 آذر تمامي کلاسهاي دانشگاه ها را تحريم کنند.
دانشجو مي ميرد ذلت نمي پذيرد.

دانشجويان آزاديخواه دانشگاه گيلان

No comments: