Saturday, November 17, 2007

كيوان رفيعي پس از17 ماه بازداشت

خبرگزاري جبهه متحد دانشجويي
به گزارش فعالا ن حقوق بشر در ايران كيوان رفيعي پس از17 ماه بازداشت تحت نظر وزارت اطلاعات و به رغم اتمام محكوميت قضايي همچنان دريند است .
اين گزارش حاكي است با وجود حکم 15 ماه حبس به اتهام اقدام علیه امنیت از طریق تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی كه در تاریخ دوشنبه 21/8/86 در شعبه 13 دادگاه انقلاب به وي ابلاغ شد، شعبه 6 اجرای احکام آزادی کیوان رفیعی را منوط به صلاح دید وزارت اطلاعات عنوان کرده است .

براساس اين گزارش حکم یک سال تعلیقی وي که به همراه بهروز جاوید تهرانی بازداشت شده بود طبق صلاح دید دادگاه اجرا نمی شود و نگهداری كيوان رفيعي در زندان غیر قانونی است .
مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران با اعلام اين خبر مي افزايد: ضمن ابراز تاسف و اعتراض شدید به روند غیر قانونی پرونده این فعال حقوق بشری و نگهداری وی در زندان در حالی که نامبرده زندانی تلقی نمی گردد خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط دبیر مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران می باشیم
گفتني است با توجه به اينكه حشمت اله طبرزدي دبيركل جبهه دمكراتيك ايران نيز پس از اتمام محكوميت قضايي و بدون محكوميت جديد به زندان اوين بازگردانده شده به نظرمي رسد اين امربه صورت يك روند عادي در آمده كه درحاكميت كنوني حتي صورت ظا هر استقلال قوه قضايي از قواي اجرايي

No comments: