Monday, October 13, 2008

وضعيت چهار زنداني سياسي


بازداشت وحیده ی نبوی-انجمن زندانیان سیاسی
وحیده ی نبوی خواهر زندانی سیاسی ظهور نبوی 4 روز پیش بازداشت شد. اقای ظهور نبوی به اتهام سردبیری نشریه ی سرزمین اریایی به 4 سال حبس محکوم شده و دوران محکومیت خود را می گذراند. خواهر اقای نبوی که به دلیل شرکت در مراسم خاوران بارداشت شده است دارای یک فرزند کوچک است.


احمد دانش پذیر و شرایط سخت-انجمن زندانیان سیاسی
نزدیک به یک سال است که احمد دانش پذیر این مرد 63 ساله در بازداشت موقت به سر می برد و قاضی صلواتی هر بار به یک بهانه ،دادگاه او را به عقب می اندازد.اخرین نوبت برای او در 27 ابان ماه تقویم شده است. مشکل دانش پذیر فقط زندان نیست.او از درد شدید پا رنج می برد و هیچ کس پاسخگو نیست. زندان حتا از درخواست او برای درمان ارتوپدی استنکاف می ورزد. حفاظت نیز او را تحت فشار قرار داده است که چرا از شرایط خود گله من است.شایان ذکر است ،دانش پذیر در بندی به سر می برد که تعداد زیادی کف خواب هستند. این بند ظرفیت 60 نفر را دارد اما 180 نفر در ان زندانی هستند. درخشندی و دانش پذیر به این بند تبعید شده اند.


سعید درخشندی معترض است-انجمن زندانیان سیاسی
سعید درخشندی از فعالین جنبش دانشجویی که به 3 سال حبس محکوم گردیده است بار دیگر انتقال یافت. مسئولین زندان اوین ابتدا او را به بند 9 زندان شماره ی 8 تبعید کردند. اما این اقدام ان ها را راضی نکرد و بار دیگر این مبارز سیاسی را به سالن 7 زندان 8 انتقال دادند. در این بند 180 زندانی نگه داری می شود. در حالی که ظرفیت ان فقط 60 نفر است. درخشندی تهدید کرد،اگر شرایط او تغییر نکند دست به اعتصاب غذا خواهد زد.


وضعیت فلاحیه وخیم است-انجمن زندانیان سیاسی
محمد حسین فلاحیه روزنامه نگار خوزستانی در نهمین روز اعتصاب غذا به سر می برد.این زندانی که به دلیل فعالیت های مدنی به 3 سال حبس محکوم گردیده است ،خواهان حضور وکیل در پرونده ی خود می باشد. قرار است اقای عبدالفتاح سلطانی وکالت ایشان را بپذیرد. اگر دادگاه انقلاب و وزارت اطلاعات به روش گذشته از این خواست قانونی فلاحیه پیش گیری کند،شرایط او بدتر خواهد شد.طبق گزارش های موثق،امروز وضعیت فلاحیه وخیم تر شد و فشار او افتاد.

No comments: