Wednesday, October 8, 2008

اخبارانجمن زندانیان سیاسی

انجمن زندانیان سیاسی
ارگان حقوق بشري جبهه دمکراتیک ایران
http://www.zendanisiasi.blogspot.com/
دفاع از حقوق بشر در زمره ي نخستین مبانی استقرار دمکراسـی است.شوربختانه امروز در کشورمان دامنه نقض حقوق انسانـی دروسعتی است که طرح وفعالیت در همـه ي این ابـعاد نیازمند سازمانی گسـترده اسـت.از ایـن رو ایجاد هر نهادی در این راستا نه تنهاکاری موازی وعبث تلقی نخواهد شد.بلکه با همیاری دیگرنهادهای بشردوستانه می توان گامی امید بخش در این مسیر دشوار برداشت.ارگان حقوق بشري جبهه دمکراتیـک ایران ایجاد انجـمن زندانیان سیاسی را به مثابه گـامی کوچک در این راه طولانی تلقی نموده و این وبلاگ تلاش می نماید تا در حد توان منعکس کننده این مهم باشد.
سعید درخشندی
پس از این که با پرونده سازی بزرگ نیا و اقدام حفاظت زندان اوین،سعید درخشندی به تبعید گاه زندان اوین یعنی بند 9 زندان شماره ی 8 منتقل شد خبر های نگران کننده ای از وضعیت او به گوش می رسد. او اینک در یک سلول 12 متری همراه با 14 زندانی دیگر زندگی می کند که انها مجرمان مالی و خلافکارانی از سایر کشورها به ویژه از اسیا،افریقا و امریکای لاتین هستند. به گفته ی اگاهان در این زندان ،شرایط بهداشتی رعایت نمی شود و شپش ها در سلول رژه می روند!ایا این اقدامات زندان بانان با قانون تفکیک جرایم سازگاری دارد؟
محمدحسین فلاحیه

محمد حسین فلاحیه روزنامه نگار و فعال سیاسی هموطن عرب زبان خوزستانی که به جرم تلاش های مدنی به 3 سال حبس محکوم گردید و اینک 2 سال از دوران حبس غیر قانونی اش را گذرانده است ،وارد ششمین روز اعتصاب غذا شد. روز گذشته حفاظت زندان اوین با این زندانی صحبت کرد و خواستار این شد که این زندانی به اعتصاب خود پایان دهد و انها نیز متقابلا خواسته هایش را پیگیری کنند ولی او نپذیرفت.خواسته ی اصلی این زندانی رسیدگی عادلانه به پرونده اش می باشد. شایان ذکر است که دادگاه انقلاب در یک دادگاه غیر علنی و بدون حضور وکیال ایشان را به 3 سال حبس و 30 هزار دلار جریمه محکوم کرده است.
ارسال توسط انجمن زندانیان سیاسی

No comments: