Friday, November 14, 2008

دیدار اعضای ارشد جبهه ی دموکراتیک ایران با اعضای ارشد حزب ملت ایران// تشیع جنازه استاد بهمنش // وخامت حال یک زندانی سیاسی

در استانه ی اول اذر ،سال روز کارت اجین شدن دو سرو بلند ازادی،پروانه و داریوش فروهر به دست وزارت اطلاعات در سال ۱۳۷۷،مهندس طبرزدی دبیر کل جبهه ی دموکراتیک ایران به همراه دو تن از اعضای شورای مرکزی،اقایان محمد مسعود سلامتی و امین کرد در منزل خسرو سیف،عضو ارشد حزب ملت ایران با ایشان و چند تن از اعضای شورای مرکزی این حزب دیدار کردند.در این دیدار که اقایان دکتر امامی ،دکتر ال اقا ،مهندس شاه ویسی و اقای مخبر نیز حضور داشتند یاد و راه فرو هرها گرامی داشته شد و از این که رژیم حتا اجازه ی جلسه ی گرامی داشت این شهیدان راه ازادی را نمی دهد ابراز تاسف گردید.در این دیدار مهندس طبرزدی از جایگاه نیرو های ملی به ویژه حزب ملت ایران در دفاع از تمامیت ارضی و نیز پاسداشت حقوق احاد شهروندان ،از جمله حقوق اقوام تجلیل کرده ،تاکید کرد که در دوران جدید به ویژه با استقرار دولت کردستان عراق در ان منطقه و سرمایه گذاری هایی که از سوی غرب انجام شده که نتیجه ی منطقی ان بالا رفتن سطح انتظارات مردم منطقه است ،نیاز به بازتعریف موازین حقوقی برای تامین خواسته های اقوام ایرانی با حفظ تمامیت ارضی هستیم..اقای مهندس شاه ویسی نیز با ارایه ی یک تحلیل علمی و تاریخی در باره ی حقوق اقوام ابراز داشت که در ایران و از دیدگاه حزب ملت ایران شهروند تهرانی با شهروند کرد هیچ تفاوتی ندارند. اگر چه کرد ها مورد ظلم مضاعف قرار گرفته اند. مهندس شاه ویسی تاکید کرد:هیچ قومی به اندازه ی کردها دل در گرو ایران ندارند. اگر چه برخی روشنفکران دوست دارند نظرات متفاوتی ابراز کنند.دکتر ال اقا نیز تاکید کرد که اگر حکومت مرکزی دموکراتیک باشد و ما دارای یک حاکمیت ملی مثل دوره ی دکتر مصدق می بودیم هموطنان کرد و بلوچ ما نیز تا این اندازه مورد ظلم واقع نمی شدند. مشکل ما این است که حکومت ملی و مردمی نیست و این شکاف قومی را دامن زده است. اقای مخبر نیز تاکید کرد که با از بین رفتن استبداد و به راه افتادن موج دموکراسی یک فرصت تاریخی به دست خواهد امد تا در پرتو ان اقوام ایرانی بیش از پیش متحد شوند.در این دیدار اقای خسرو سیف ضمن سپاس گذاری از حضور اعضای شورای مرکزی جبهه ی دموکراتیک ایران در منزل ایشان ،بر اتحاد همه ی نیرو های دموکراسی خواه در شرایط فعلی تاکید کرد. اقای سیف همچنین بر این نکته تاکید گذاشت که حزب ملت ایران امادگی همکاری با اپوزسیون دموکرات را دارد و فکر می کند در وضعیت فعلی باید اختلافات مسلکی را کنارگذاشت. ایشان همچنین از شخصیت داریوش و پروانه ی فروهر به ویژه نقش ان ها در مبارزات ملی تجلیل کرد. در پایان مذاکراتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری پیش رو صورت گرفت و قرار شد هماهنگی بیشتری در بین همه ی نیرو های دموکراسی خواه صورت بگیرد. در همین زمینه ،توجه به فرمول های جدید برای تشکیل و تقویت جنبش اجتماعی از سوی اپوزسیون که حاضر به شرکت در انتخابات غیر ازاد نبوده و نخواهد بود مورد پذیرش حاضرین در این نشست قرار گرفت و گفته شد که نباید اجازه داد حکومت مردم را از حقوق اساسی خود محروم کند.در پایان یاد علی اکبر بهمنش وکیل قتل های زنجیره ای و تعدادی از زندانیان سیاسی گرامی داشته شد. روابط عمومی جبهه ی دموکراتیک ایران.۲۳/دیماه/۱۳۸۷/خورشیدی
پیکرعلی اکبربهمنش درتهران تشییع شد
خبرگزاری جبهه متحد دانشجویی- عصرجمعه 24 آبان با حضور شماری از فعالان آزادیخواه و دمکراسی طلب ایران پیکرعلی اکبربهمنش وکیل آزادیخواهان دربند ازمنزلش درتهران نو به بهشت زهرا تشییع شد. زنده یاد بهمنش که حضورموثری در دفاع ازآزادیخواهان طی نیم قرن اخیرازوقایع 16 آذر32 تا جنبش 18 تیر78 داشت سرانجام روزچهارشنبه در سن 95 سالگی درمنزل مسکونی اش دیده ازجهان فروبست. پیکراین وکیل مبارز درمیان تاثروتالم فعالان آزادیخواه پس از مشایعت درقطعه 253 بهشت زهرا جای گرفت.ازجمله حاضران این مراسم مهندس عباس امیرانتظام ، مهندس حشمت اله طبرزدی ، استاد ادیب برومند، پرویز سفری ، محمد مسعود سلامتی، مهندس خادم ، امیرکاویان، نمایندگانی از گروه های تحولگرا ازجمله جبهه دمکراتیک ایران ، جبهه ملی ایران و حزب ملت ایران بودند. مراسم ختم شادروان بهمنش روزیکشنبه 26 آبان در مسجد الجواد (میدان هفتم تیر)از ساعت 15 لغایت 16/30 برگزارمی گردد.
وخامت حال یک زندانی سیاسی

بنابه گزارشات رسیده از بند 209 زندان اوین، آقای فرهاد حاج میرزائی که نزدیک به 10 ماه است که در شرایط بد جسمی همچنان دربلاتکلیفی در بند 209 زندان اوین بسر می برد.
فرهاد حاج میرزائی نزدیک به 10 ماه است که در بند 209 زندان اوین در بلاتکلیفی بسر می برد.و هنوز آثار شکنجه بر بدن او عیان است.شرایط او و سایر زندانیان در این بند طاقت فرسا و غیر انسانی است. برای هر چه بیشتر تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی علاوه بر شکنجه های مختلف از عوامل طبیعی مانند سرما را بر علیه زندانیان سیاسی بکار می برند. بازجویان وزارت اطلاعات با خاموش کردن وسائل گرمایی ،و به حداقل رساندن وسائل پوششی و تحویل نگرفتن لباسهای گرم از خانواده ها فشارها را علیه زندانیان سیاسی بیشتر نموده اند.
اخیرا به فرهاد حاج میرزائی و خانواده وی اطلاع داده شده که پرونده او به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب، که فردی بنام صلواتی رئیس آن است ارسال گردیده و دادگاه وی روز 15 اسفند ماه برگزار خواهد شد. خانواده آقای حاج میرزائی پس از طی کردن صدها کیلومتر مسافت راه در روزهای اخیر به صلواتی رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب مراجعه کردند. وقتی که به این شعبه مراجعه نمودند با برخوردهای توهین آمیز و تحقیر آمیز او مواجه شدند .و وقتی که با سئوال پدر آقای حاج میرزائی که چرا فرزندش نزدیک به 10 ماه در بند 209 زندان اوین بسر می برد؟ مگر فرزند من چکار کرده که اینگونه تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفته ؟ که با برخورد غیر انسانی صلواتی مواجه گردید. و او را با داد و فریاد از اتاق خود بیرون نمود.
آقای فرهاد حاج میرزائی 28 دی ماه 1386 در سنندج دستگیر شد و پس از مدتی زندانی بودن در سنندج او را به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد او تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار گرفت که در اثر این شکنجه پای آقای حاج میرزائی آسیب جدی دید و مدتی ناچارا با صندلی چرخ دار حرکت می کرد و علیرغم اینکه نزدیک به 10 ماه است که در بند 209 زندانی است، هنوز لنگان لنگان راه می رود.
بازجوی آقای فرهاد حاج میرزائی فردی با نام مستعار حاج سعید کربلایی که گفته می شود نام واقعی او سعید شیخان می باشد این فرد از سر بازجویان وزارت اطلاعات است .سعید شیخان برای گرفت اعترافات مورد دلخواه خود شکنجه های جسمی،جنسی و روحی علیه زندانیان سیاسی بکار می برد. حاج سعید کربلائی آقای فرهاد حاج میرزائی زیر شکنجه، وادر به امضای کردن 3 فقره چک سفید نموده است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری،انتقال به سلولهای انفرادی،شکنجه زندانیان سیاسی و بازداشت چندین ماه در بند مخوف 209 زندان اوین در بلاتکلیفی را محکوم می کند، و از سازمانهای حقوق بشر و انسان دوستان جهان برای جنایتهای سیستماتیک که در زندانهای وزارت اطلاعات بر علیه زندانیان سیاسی روا داشته می شود استمداد می طلبد.

No comments: