Saturday, October 13, 2007

اخرین وضعت دستگیر شدگان فعال حقوق بشر

با گذشت 1 ماه از بازداشت 6 فعال سیاسی و حقوق بشر، این افراد همچنان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات در سلول انفرادی نگهداری می شوند.

سپیده پورآقایی، منصور فرجی، کاوه شیرزاد، عباس خرسندی، میثم رودکی و بهرام راسخی فرد، در روز 18 شهریورماه در منازلشان بازداشت شدند و تاکنون امکان ملاقات با خانواده های خود را نیافته اند.

گفته می شود بازداشت شدگان که تنها دویار امکان تماس تلفنی با منزل را یافته اند، از سوی مأموران وزارت اطلاعات تحت فشار قرار گرفته اند تا از گرفتن وکیل خودداری کنند.

هم اکنون پرونده های این 6 فعال سیاسی و حقوق بشر، در معاونت امنیت دادگاه انقلاب و تحت نظر قاضی حداد در حال رسیدگی می باشد.

عباس خرسندی، از فعالان سیاسی که در شهرستان فیروزکوه بازداشت شده است، چندی پیش پس از انتقال به دادگاه انقلاب در تماسی با خانواده اش، از موارد اتهامی موجود در پرونده اش ابراز بی اطلاعی کرد.

گفته شده قاضی حداد با بازداشت شدگان برخورد نامناسبی را داشته است و آنان را تهدید نموده که احکام سنگینی را برایشان صادر خواهد کرد.

ادامه بازداشت این افراد در حالی صورت می گیرد که دادگاه انقلاب با تحت فشار گذاردن خانواده های آنان تلاش می کند، از هرگونه اطلاع رسانی نسبت به شرایط نگهداری و پرونده آنان جلوگیری نماید.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر ضمن غیرقانونی دانستن نگهداری این افراد در سلول انفرادی، کلیه اعترافاتی را که تحت فشار از آنان اخذ گردد فاقد وجاهت قانونی دانسته و خواهان رعایت حقوق شهروندی بازداشت شدگان می باشد.

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر

No comments: