Monday, January 5, 2009

اخبارزندانیان سیاسی //نقد و نظر ي بر كارنامه بانو شیرین عبادی

اعتصاب غذای زندانیان -انجمن زندانیان سیاسی

بنا به گزارش های رسیده و با تایید اکبر لکستانی که خود از زندانیان سیاسی است و در بیمارستان بستری می باشد،ابراهیم دادگستر جنی کانو دست به اعتصاب غذا زد. این زندانی کرد که در زندان ماکو به سر می برد در اعتراض به اقدامات دادگستری اذربایجان غربی دست به اعتصاب زده است. اقای لکستانی سخنگوی انجمن زندانیان سیاسی در اذربایجان ابراز داشت :52 تن دیگر از زندانیان کرد که در زندان ماکو در شرایط غیر انسانی به سر می برند در حمایت از ابراهیم دادگستر دست به اعتصاب غذا زده اند. این زندانی سیاسی می گوید که بیش از نیمی از زندانیان در زندان ماکو کرد هستند که به دلیل کرد بودن از سوی موسوی مدیر کل دادگستری اذربایجان تحت ستم مضاعف هستند. لکستانی که دبیری جبهه ی دموکراتیک ترک زبانان را نیز بر عهده دارد از این همه ظلم که در حق هموطنان کرد زبان ،از سوی مسئولین استان روا داشته می شود به فغان امده است. شایان ذکر است که موسوی یک اذری افراطی و ضد کرد است. لکستانی از سازمان های مداغع حقوق بشر که صرفا به دلیل تعطیل شدن یک دفتر ان همه سینه چاک می کنند دعوت کرده است تا در باره ی زندانیان کرد محبوس در زندان ماکو نیز سخنی بگویند و به این اپارتاید حقوق بشری و مافیا بازی پایان دهند. شایان ذکر است که اقای ابراهیم دادگستری بیش از 60 سال سن دارد و شرایط جسمی اش وخیم است.
بازداشت یک وبلاگ نویس-انجمن زندانیان سیاسی
بنا به گزارش های رسیده یک وبلاگ نویس به نام اسماعیل جعفری بازداشت و به زندان برازجان منتقل گردید. این روزنامه نگار بوشهری برای چندمین بار است که بازداشت می شود. شایان توجه است که اقایان سعید شاه قلعه و هاشم شاهین نیا در این زندان نگهداری می شوند . شاهین نیا اخیرا دچار ضایعه ی قلبی شده و تنها ملاقات کننده ی او یک مادر پیر است که امکان رفتن به برازجان را ندارد
همسرآقای بروجردی( روحانی زندانی )دچارسکته قلبی شد-انجمن زندانیان سیاسی
با خبر شدیم شب گذشته همسر اقای بروجردی دچار حمله ی قلبی شد. این دومین بار است که ایشان که فقط 48 سال دارد دچار حمله ی قلبی می شود. همسر اقای بروجردی در کلینیک تهران و تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.از دیگر سو شرایط اقای بروجردی خوب نیست. این زندانی عقیدتی نیز دچار امراض گوناگون است و شرایط نامناسب زندان یزد نیز مزید بر علت شده است. خانواده ی بروجردی از نهاد های بین المللی دعوت کرده است تا برای رهایی این خانواده از ظلم وارده تلاش نمایند.
نقد و نظر ي بر كارنامه بانو شیرین عبادی
درمیان پیام های رسیده (ایمیلها)مطلبی تحت عنوان نقدونظری بر کارنامه بانوشیرین عبادی انتخاب شده است که در ارتباط با زندانیان سیاسی میباشد
هواداران جبهه ی دمکراتیک ایران_ استان تهران
نقد و نظر ي بر كارنامه بانو شیرین عبادی

بي رحمانه ترين دروغها اغلب با سكوت گفته مي شود
رابرت لوئيس استيو نسون

زمانه ما چه بي رحم است اگر روزي با حكومت و حاكميت نرد پنهان عشق
ميبا ختیم و باكمك همين حاكميت و در سكوت مطلق و معني دا ر دستگاههاي امنيتی داخل به دريافت جايزه نائل مي آمدید و آنچنان مغرور بوديد كه مي گفتيد شما براي كار در حقوق بشر بايد غذارا با معده من هضم كنيد.

اما خانم عبادی زمانه شما تمام شده است دوستان اصلاح طلب شما در دستگاههاي امنيتي به كار شما نمي آِيند زيرا هر فواره ای بالاخره فرود خواهد آمد این امر از آنجامهم است كه رژيم ديگر ژست حقوق بشر نمي گيرد و مرا ودات علني شما با بيگانگان ديگر كاربردي ندارد.

به ياد دارم روزي را كه در ايام اصلاحات دانشجو بودم و به ديدار آيت الله منتظري رفتم و موفق به ديدار ايشان نشدم اما به سرعت و پس از بازگشت به تهران به وزارت اطلاعات احظار شدم و 4 ساعت با زجوئي پس دادم.
در همان ايام از باز جو پرسيدم كه چرا شيرين عبادي به خارج مي رود اما كاري به كار او نداريد او خطر ناكتر است يا من که تا قم بیشتر نرفته ام ؟ باز جوبا نيشخندي به من گفت فكر مي كني فردي با اين همه مراودات با ما مراوده ندارد و بخشي از كار هاي ما را انجام مي دهد ,در آن روزها اين حرف را به حساب شیطنت گذاشتم اما گذر زمان درستی این گفته را نشان داد.

چرا كه شما در دوران اصلاحات و پس از آن در دفاع از پرونده ها و اطلاع رساني جانب انصاف را رعايت نمي كريد و گوشه چشمي به وزارت اطلاعات اصلاحات داشتيد .
آيا فراموش كرده ايد كه گروههاي زيادي از زندانيان كه با شما مخالف بودند يا مشهور نبودند مورد عنايات ملوکانه شما قرار نمي گرفتند!
آيا پرونده مهرداد لهراسبي را بخاطر دارید؟ زنداني سياسي مظلومي كه توان مالي نداشت و خانواده اش اورا حمايت نمي كردند و مشكلات روحي فراوان وي شهره خاص و عام بوده است اما شما اورا به امان خدا رها کردید.
ایا شما خانواده زندانیان سیاسی که به فرا خوان رادیو صدای ایران به خیابانها میآمدند و دستگیر میشدند را هنوز در خاطر دارید که با تحقیر از دفتر شما بیرون میرفتند هنوز در خاطر دارید؟
آيا دوستان و ياران حشمت الله طبرزدی را فراموش نکرديد ؟ اگر او امروز زبان به نقد شما مي گشايد دليل آن همان ظلم هاي مضاعف است كه بروی رفته است.
آيا شما در ديدار با گروههاي دانشجوئي فعال حقوق بشر كارهاي آنان را مسخره نخوانديد و فقط كانون خود وكلا را بنيان گذار فعالیتهای حقوق بشر خوانديد شما با جايزه هاي بيگانگان وحمايتهاي علني آنان و با چشم پوشي دستگاههاي امنيتي در داخل كشور از سال 82 تاكنون هر آنچه خواستيد كرديد و هيچ كاري با شما و دوستانتان نداشتتد حال كه دستگاه سركوب يقه شمارا گرفته است فرياد وا مصيبتا مي دهید !

خانم عبادي هر بنگاه خيريه و عام المنفعه اي گزارش حسابهاي مالي خود را به هيات امناي خود مي دهد آيا شما تا كنون و ضعیت حسابهاي مالي خود را روشن كرده ايد آيا كسي مي داند كه شما پس از دريافت جايزه هاي ميليوني آنرا در كار تجارت و ساخت سازبكار انداخيتيد و هم اكنون شما يكي از سرمايه داران اين كشور هستید! واین همان دلیلی است که اگر مردم عادی ندانند دستگاههای امنیتی از آن بخوبی آگاهند و انگشت بر آن گذاشته اند.
آيا شما باراه انداري كانون مدافعان حقوق بشر آنرا تبديل به يك بنگاه جايزه بگيري نكرديد چرا ما نبايد باور كنیم كه در صنعت سينما گروهي فقط براي جشنواره ها و جايزه گرفتن فيلم مي سازند و شما عيناً همين سناريو را در خصوص حقوق بشر بكار برديد !
آيا شما در هنگامي كه خانم عشارباني این آمریکائی ایرانی تباردر بند بود و 15 روز بیشتر طول نکشیدپر تعداد ترين تيم وكلا را براي ايشان سازماندهي كرديد اما همزمان گروهي از زندانيان را در كردستان بر سركار گذاشته بوديد!




من امروز با صراحت اعلام مي كنم كه حرفه شما جايزه بگيري براي حقوق بشر شده است .

خانم عبادي شما با تاسيس شوراي ملي صلح و كميته انتخابات آزاد و كميته بازداشتهاي خود سرانه گروهي از هم پالکی خود را كنار هم جمع كرده ايد اين چند سازمان تاكنون چه گلي برسراين ملت زده اند!
مشتي پيرمرد فرتوت جوان جویای نام که عشق صدای آمریکا و پناهندگی هستند و حداكثر 1سال در زندان بود ه اند در اين سازمانهاي به اصطلاح مبارز به وصف دردهاي كمر وپا و چشم خود و پز دادن ثروتهای بیکرانشان مي پردارند .

شما آنچنان تنگ نظريد كه حتي يكي از همين پيرمرد ها را به رياست يكي از اين سازمانها نرسانديد و خانم نرگس محمدي يا همان كارمند دفتر تان را به بالاترين سمت ها در شوراي ملي صلح و كانون مدافعان حقوق بشر رسانديد و ايشان هم در اين بلبشو قصد برگزاري مراسم قدارني از همسر خود را كه عالیترین و شایسته ترین فرد در دفاع از حقوق بشر ناميده مي شد را داشتند كه متاسفانه بازي ناتمام ماند .
اجازه دهيد اين سئوال را از خودم بپرسم كه آيادر ميان اعضاي شوراي ملي صلح فرد لایق تر از خانم نرگس محمدي نبود كه به رياست برسد يا از همسر خانم نرگس محمدي ياهمان آقای تقي رحماني كه هنري جز مسخره كردن مبارزان با واژه هاي زیبا ندارد فردي استطاعت دريافت جايزه حقوق بشر را نداشت ؟
چگونه است که از موسسان شورای ملی صلح همچون کورش زعیم وفعالان سازمان ادوار تحکیم خبری نیست و چرا عباس امیر انتظام در جلسات شورا شرکت نمی کند؟
ایا این دلیلی بر آن نیست که شما در آن انتخابات هم تقلب کردید و دست کمی از این حاکمیت ندارید

آيا واژه مافياي حقوق بشر زيبنده كانون مدافعان حقوق بشر نيست ؟
فراموش نكنيم تمامي سركردگان مافيا در حاكميت هم مي توانند نفوذ داشته باشند اما دوره آنان به پايان مي رسد و مافياهاي قدرتمندتر آنان را قرباني خواهند نمود لذا خيلي ناراحت هر آنچه كه به شما مي رود نباشيد
بالاخره دست بالای دست بسيار است .
امیر سعید پور

No comments: