Sunday, June 8, 2008

تربیت معلم در آستانه یک فاجعه انسانی

در شب نهم چندین اتوبوس از ابتدای تریبون آزاد جلوی در دانشگاه را پوشانده یودند که شایعاتی که از شب قبل در مورد ریختن نیروهای لباس شخصی به داخل دانشگاه پخش شده بود را تقویت می کرد ، پس از اتمام تریبون آزاد شب نهم نیروهای امنیتی که در سراسر دانشگاه با لباس شخصی پخش شده اند سعی کردند که با زدن قفل بر در خوابگاه های پسران این دانشگاه دانشجویان اعتصاب غذا کرده را که بنا به رسم این چند شب در جلوی خوابگاه دختران شب را به صبح می گذراندند تا دختران دانشجو نیز بتوانند در تحصن شبانه آنان حضور داشته باشند را دستگیر کرده و از دانشگاه خارج کنند که با متوجه شدن سریع دانشجویان و خبر رسانی سریع به دیگر دانشجویان حاضر در خوابگاه دانشجویان به بیرون از خوابگاه ها آمده و جلوی این اتفاق را گرفتند . فضا در این لحظه در دانشگاه تربیت معلم بسیار ملتهب است و بیش از 600 دانشجو با پاس دادن و مراقبت از همدیگر و هم قطاران خود می کوشند تا جلوی این توطئه ی نهاد امنیتی و اطلاعاتی را بگیرند . ظاهرا مسئولین این مملکت هیچ ابایی از اینکه در این دانشگاه یک فاجعه انسانی به وقوع بپیوندد ندارند ( بیش از 40 نفر از دانشجویان اعتصاب غذا کرده اینک در وضعیتی بسیار بحرانی بسر می برند و تا کنون بیش از 100 دفعه این دانشجویان به بهداری این دانشگاه برای جلوگیری از ضعف بیشتر مراجعه کرده اند چند بار اتفاق افتاده که دانشجویان اعتصاب غذا کرده در حالیکه ایستاده بوده اند ناگهان با یک ضعف شدید به زمین افتاده و بیهوش شده اند ) و تنها برای آنها این مساله مهم است که با بشر ندانستن این دانشجویان به خواسته های انان بی توجهی کنند .

آنان در این تلاش کرده اند با بکار بردن هرگونه حیله ای که می توانند این تحصن و اعتصاب غذا را متوقف کنند و در این مسیر از هیچگونه فشار ، تهدید ، تلاش برای تفرقه افکنی ، تحت فشار روحی و روانی قرار دادن خودداری نکرده اند و با این همه اتحاد مثال زدنی این دانشجویان توطئه های آنان را در تمامی موارد خنثی کرده است .

جنبش دانشجویی ایران دیگر دارای یک قلب تپنده نیست

تربیت معلم تهران قلبی جدید برای جنبش دانشجویی ایران

در شب هفتم اعتصاب غذای دانشجویی در دانشگاه تربیت معلم تعداد اعتصاب غذا کنندگان به 127 نفر رسید .

در تریبون آزاد دانشجویی شب نهم تعداد متحصنین با بازگشت تعدادی از دانشجویان به دانشگاه از مرز 3500 نفر گذشت و این در حالی بود که مسئولین دانشگاه و رئیس این دانشگاه امروز تمام تلاش خود را به کار بردند تا انسجام و اتحاد این دانشجویان را برهم بزنند .

طاهری زاده رئیس دانشگاه تربیت معلم امروز با حضور در خوابگاه دختران این دانشگاه کوشید تا با تهدید آنها مانع از حضور آنان در میان متحصنین شود که دختران این دانشگاه در اقدامی تحسین برانگیز وی را از خوابگاه خود بیرون کردند و اعلام کردند که خود جزء متحصنین هستند و تا دستیابی به تمام خواسته های خود دست از تحصن و اعتصاب غذا نخواهند کشید .

امروز مسئولین این دانشگاه با زدن اس ام اس های تهدید آمیز به دانشجویان اعلام کردند که فردا همزمان با اولین امتحان این دانشگاه تحت هر شرایطی این امتحان را برگزار خواهند کرد ، مضمون این اس ام اس بدین شرح است :

خبر محرمانه از شورای اموزش دانشگاه : امتحانات صد در صد فردا برگزار خواهد شد .

این اس ام اس باعث تمسخر و خنده دانشجویان گشت چون طبق روال آموزش دانشگاه ها تاریخ امتحانات را در بورد آموزشی می زنند و نه اینکه آن را به صورت اس ام اس محرمانه به دانشجویان ارسال نمایند .

حرکات مدیریت دانشگاه کاملا نشان از استیصال آنان در مقابل انسجام و اتحاد و روحیه ی متحصنین است آنان نشان داده اند که کاملا در مقابله با دانشجویان و عدم پاسخگویی به خواسته های آنان درمانده شده اند .

از اس ام اس های دیگری که توسط شماره های ناشناس به دانشجویان متحصن زده شده است می توان به این موارد اشاره کرد :

« امشب سر در دانشگاه را به آتش خواهیم کشید . با حضورتان متحصنین را یاری کنید »

« شیر زنان و دلاور مردان دانشگاه تربیت معلم امشب دانشگاه را به آتش خواهیم کشید با حضورتان یاریگرمان باشید »

اس ام اس هایی که می خواهند تا حرکت دور از خشونت دانشجویان تربیت معلم که آرامش و خویشتنداری را تا این لحظه در برابر فشار های روحی و روانی پیشه کرده اند بهم بزند و دانشجویان را افرادی اخلال گر معرفی کند در حالی که آنچه واقعا وجود دارد مدیران و مسئولینی اخلال گر در این مملکت است و آزادیخواهان و حق خواهانی که برای خواسته های خود از هیچ تلاشی رویگردان نیستند جز در خواست حقوق خود انتظار دیگری ندارند .

امروز (یکشنبه 19/3/87) اولین امتحان این دانشگاه است ، متحصنین هم قسم شده اند که تحت هیچ شرایطی در این امتحان شرکت نجویند .

روحیه متحصنین همچنان بسیار عالی است و وقت آن است که دانشگاه های دیگر نیز به طرفداری از حق خواهان تربیت معلم به آنان بپیوندند .

No comments: