Friday, June 6, 2008

تحصن تربیت معلم وارد هشتمین روز خود شد

دانشگاه تربیت معلم در حالی هفتمین شب تحصن اعتراض آمیز خود را به پایان رساند که حتی بسیجیان دانشگاه هم از دکتر طاهری زاده رئیس دانشگاه ناامید شدند و خواهان پیوستن به جمع متحصنین گشتند .
دیشب همزمان با برگزاری تریبون آزاد دانشجویان متحصن مقابل خوابگاه دختران در ساعت 9 شب با جمعیتی در حدود 2000 نفر از دانشجویان این دانشگاه ، ریاست دانشگاه نیز در مسجد دانشگاه تریبون آزادی را برگزار کرد که انتظار داشت دانشجویان متحصن نیز در ان شرکت کنند ولی این تریبون آزاد همانطور که انتظار می رفت از طرف دانشجویان متحصن تربیت معلم مورد استقبال قرار نگرفت و تنها بسیجیان دانشگاه که چیزی در حدود 50 نفر بودند در این تریبون آزاد شرکت جستند .
اما پس از گذشت کمتر از یک ساعت بسیجیان از مسجد بیرون آمدند و با سر دادن شعار « رئیس بی کفایت استعفا استعفا » خواهان پیوستن به جمع دانشجویان شدند ولی دانشجویان متحصن با تشکیل دادن دیواری انسانی مانع ورود این جمعیت اندک به میان خود و سوءاستفاده از تحصن دانشجویان گردیدند و در مقابل اینان شعار سر دادند « گر تیر فتنه بارد جنبش ادامه دارد » و تنها بنا به رسم دموکراتیک یک نفر از انان را برای سخنرانی در جمع خود در تریبون آزاد پذیرفتند که البته سخنان این شخص نیز مورد استقبال متحصنین قرار نگرفت .
پس از این شکست برای رئیس دانشگاه وامت همیشه در صحنه اش رئیس دانشگاه تربیت معلم که خود را باخته بود با روحیه ای کاملا بهم ریخته به محوطه امد در حالی تعداد اندکی دور وبرش را گرفته بودند به سمت جمعیت متحصنین امد که حراست دانشگاه مانع حضورش در میان دانشجویان شد .

کمیته 30 نفره خود خوانده و جمعی از دانشجویان

سناریوی مخالفان که با انسجام و روحیه ی بالای متحصنین با شکست روبه رو شده بود در واکنش بلا فاصله تغییر کرد و بسیجیان اقدام به تشکیل کمیته ای 25 نفره با عنوان «کمیته 30 نفره دانشجویان متحصن برای پیگیری خواسته های صنفی دانشجویان » کردند که این اقدام آنان نیز با عدم استقبال از طرف دانشجویان به شکست انجامید . گویی این بسیجیان فراموش کرده بودند که تا ظهر همان روز به مقابله با دانشجویان برخاسته بودند و انها را عامل بیگانگان ، برانداز ، اخلال گر و چیز هایی از این دست خوانده بودند . اینک می خواستند با فراموشی گذشته خود خود را نماینده دانشجویان جا بزنند .
ولی جمعی از دانشجویان بسیجی با حضور در میان متحصنین و با ابزار همراهی واقعی با متحصنین و اعلام اینکه تا این لحظه توسط ماموران حراست دانشگاه و مدیران دانشگاه بازی داده شده بودند و آنها این جریان را برای آنان منحرف جلوه داده بودند در قالب بیانیه ای با امضای «جمعی از دانشجویان» حمایت خود را از دانشجویان متحصن ابراز کردند . انها در بیانیه ی خود ابراز کردند که تاکنون هرچه به ما از طرف ریاست دانشگاه و دیگران گفته می شد دروغ بود .
دانشجویان نیز آنان را به گرمی در میان خود پذیرفتند .

افزایش فشار های امنیتی بر متحصنین
علاوه بر فشار های روانی که از طرف مدیران به متحصنین تاکنون وارد شده بود اینک فشار های امنیتی نیز رو به افزایش است تا آنجا که حتی در میان دانشجویان پیچیده است که گارد امشب به دانشگاه حمله خواهد کرد که البته این نیز به نظر شایعه ای است که می خواهد روحیه ی متحصنین را در هم بشکند
روزانه ماشین های ناشناسی در محوطه در حال گشت زدن است و از طرفی هم نیروهای امنیتی زن وارد جمع دختران متحصن کرده اند که فیلم و عکس ان موجود است . با تمام این تفاسیر روحیه ی دانشجویان همچنان بسیار عالی است
با وجودی که از لحاظ جسمی وضعیت دانشجویان هر روز بد تر می شود هنوز روحیه ی خود را حفظ کرده اند . تاکنون 3 تن از متحصنین 6 مرتبه در بهداری دانشگاه زیر سرم رفته اند و به بیش از 40 تن نیز حداقل 2 مرتبه سرم وصل شده است .
یکی از دختران دانشجو که حالش وخیم است تاکنون 2 مرتبه به بیمارستان رسانده شده و حال یکی از پسران اعتصاب کننده نیز دیروز وخیم شد که سریعا به بیمارستان رسانده شده .
هشتمین روز تحصن و 6 روز اعتصاب غذای دانشجویان امروز در حالی شروع شده است که هر لحظه بر تعداد اعتصاب غذا کنندگان افزوده می شود و امروز این تعداد به رقم بی سابقه ی 106 نفر رسیده است .

اقدام انسانی اعتصاب کنندگان دانشگاه تربیت معلم

در روز هفتم تشکل های دانشجویی شورای صنفی ، انجمن اسلامی و جمعیت امام علی دانشگاه تربیت معلم از دانشجویان متحصن اعلام حمایت کردند و دانشجویان در یک اقدام نمادین و انسان دوستانه با عشق غذاهای خود را در ظرف های بزرگ ریختند تا از طریق جمعیت امام علی این دانشگاه به موسسه ی ایتام کرج داده شود تا بین فقرای کرج و ایتام این شهر پخش گردد .

اقدامی نمادین ولی بجا

چرا همیشه ما فرودستان باید باشیم که توسط حاکمان محکوم شویم ؟

دانشجویان تربیت معلم در برابر کمیته انضباطی دانشجویان اقدام به تشکیل کمیته انضباطی مسئولین کردند که برای 4 نفر از مسئولین این دانشگاه از جمله رئیس دانشگاه جلسه تشکیل داد که متن حکم صادره ی آنان بعدا مفصلا به استحضار خواهد رسید.

تحصن امروز در روز هشتم نیز همچنان با قدرت ادامه دارد

هنوز هم سرود یار دبستانی در فضا طنین انداز است و شعار های :

گر تیر فتنه بارد جنبش ادامه دارد

رئیس بی کفایت استعفا استعفا

حراست زور نمی خوایم رئیس مزدور نمی خوایم

زمانی بیچاره تنها چارت فراره

هنز هم در فشا طنین انداز است .

No comments: