Monday, April 7, 2008

تداوم حبس طبرزدي بدون تفهيم اتهام جديد

کمیته دانشجویی گزارشگران حقوق بشر با صدور اطلاعيه از تداوم حبس طبرزدي بدون تفهيم اتهام جديد خبرداد متن اين خبربدين قراراست
حشمت الله طبرزدی مدیر مسئول هفته نامه توقیف شده پیام دانشجو که در ۲۱ آبان در دادگاه انقلاب بازداشت و به زندان اوین منتقل شده بود، همچنان با گذشت ۵ ماه در وضعیت بلاتکلیفی به سر می برد.

طبرزدی از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب، به اتهام تشکیل گروه غیرقانونی، توهین به مقام رهبری، تشکیل تجمعات غیرقانونی به تحمل ۱۴ سال زندان محکوم شده بود که این حکم در دیوان عالی به ۷ سال زندان با احتساب ایام بازداشت قبلی تقلیل یافت. مطابق با این حکم دوران حبس وی در مرداماه ۸۶ پایان یافته است. با این حال قاضی حداد در هنگام بازداشت مجدد طبرزدی در دادگاه انقلاب عنوان کرده که مرخصی او به پایان رسیده است.
حشمت الله طبرزدی ضمن اعتراض به وضعیت خود می گوید: “زمانی که قاضی حداد من را به زندان فرستاد خطاب به زندان نوشت که مرخصی ام پایان یافته است، در حالی که با پیگیری هایی که انجام دادم متوجه شدم، که سال ۸۳ از سوی شعبه ۶ دادگاه انقلاب برایم یک قرار باز صادر شده است و من الان بعد از ۴ سال از این قرار مطلع گشته ام.”
طبرزدی می گوید: “در حالی که دادگاه انقلاب مدعی است که هیچ فردی را تحت قرار در زندان نگهداری نمی کند، من به تازگی مطلع شدم که هم اکنون به عنوان متهم در زندان نگهداری می شوم و تاکنون هیچ تفهیم اتهامی صورت نگرفته است.”
این درحالی است که پس از انتقال مجدد این فعال سیاسی به زندان، مسئولان زندان از ملاقات وی با وکلایش جلوگیری کرده اند.
حشمت الله طبرزدی در حال حاضر در بند ۳۵۰ زندان اوین نگهداری می شود.

No comments: