Thursday, May 1, 2008

پیام به دانشجویان دانشگاه سهند تبریز

دانشجویان آگاه و بیدار دانشگاه سهند تبریز ؛ درود و آفرین بر پایمردی و ایستادگی شما که سردمدارِ امروز جنبش دانشجویی شده اید . در این روزگار ظلمت زده ، باز هم صدای حق طلبی به گوش می رسد و این بار از جانب دوستان و یارانمان در دانشگاه سهند تبریز . فریاد حق طلبی و آزادی خواهی شما چون تیری در سوفار جانمان نشست ...
همرزمان به پاخواسته ؛ اکنون که در میارزه ای نابرابر قدعلم کرده و پرچم جنبش دانشجویی را در سهند برافراشته اید خود را در این حرکت آزادی خواهانه تنها ندانید . ما دانشجویان دانشگاه شیراز در این مسیر لحظه ای از حمایت شما دست نخواهیم کشید .
دانشجویان عزیز سهند تبریز ؛ سال گذشته تحصنی 11 روزه در دانشگاه شیراز در اعتراض به روند موجود در دانشگاه که خود چکیده ای از وضعیت اسف بار حاکم بر جامعه ی ابران است ، برپاشد . این حرکت هم ، چون تمامی حرکت ها ی آزادی خواهانه ی جنبش دانشجویی مشمول مهرورزی منادیان عدالت شد . احضار بیش از 30 دانشجوی این دانشگاه به کمیته ی انضباطی و صدور احکام تعلیقی و احضار 11 تن از دانشجویان به دادسرای انقلاب و بازداشت چندساعته ، سهم جنبش دانشجویی از عدالت بود . حال آگاه باشید که امروز همان اتهاماتی متوجه شماست که بارها و بارها به ناحق بر پیشانی جنبش دانشجویی در ایران حک شده است ؛ آشوب طلبی ، برهم زدن نظم عمومی ، اقدام علیه امنیت ملی و عباراتی نخ نما شده از این دست بهانه های مضحک حاکمان سیه روست .
امروز اگر فریاد آزادی خواهی و عدالت طلبی از گلوی جنبش دانشجویی به عرش رسیده ، اگر امروز با سرکوب هر حرکت ، نقطه ای دیگر از این بدنه ی عظیم و آگاه به پا می خیزد به این دلیل است که صدایمان را در گلو خفه کرده اند ، که راه را بر گفتگو بسته اند ، که بنیاد گرایی را ارزش می خوانند ، که دانشجو را در دانشگاه ذبح می کنند . فریاد می زنیم نه ؛ این بار چشم بر ظلم و بی عدالتی و فساد و فحشا نخواهیم بست . هم چنان که دانشجویان دانشگاه شیراز چشم بر بی عدالتی رفته بر شما نمی بندند و خود را در حرکت حق طلبانه ای که آغاز کرده اید ، در کنار شما می بینند . ما دانشجویان دانشگاه شیراز اعلام می داریم که بدنه ی جنبش دانشجویی امروز یکپارچه تر از همیشه ، ظلم و ستم را بر نمی تابد . دانشجویان دانشگاه سهند ، شیراز ، تهران ، همدان ، امیرکبیر ، علامه ، زاهدان ، اهواز و دانشگاه های دیگر همگی جزیی از بدنه ی عظیم و آگاهی هستند که امروز نسبت به سرنوشت حتی کوچکترین جزء خود حساس و آگاهند . ما بر این باوریم که حرکت آغاز شده فرجامی کدر و سیاه برای استبدادزدگان و نئشگان قدرت به همراه دارد و یقین داریم که فریاد امروز ما تیغی بر قلب سیاه حاکمان است و نقطه ای روشن را در احقاق حقوق این ملت ستم دیده در تاریخ به یادگار خواهد گذاشت .
من اگر برخیزم
تو اگر برخیزی
همه بر می خیزند ...
فعالین دانشجویی دانشگاه شیراز

No comments: